Miun Perhe

Leijona: aviopuoliso Aivovasara: kani Lapset: Jupu, Napsu, Nupsu & Romy

maanantai 27. huhtikuuta 2009

Kutsuvat sitä joksikin

Hakkaan näppäimistöä. Uusi sanelu. Purku. Poisto. Uusi sanelu.
Kahvitauko lipuu silmieni ohitse. ...si sanelu...
Ruokatunti valuu käsistä ...lu uusi sane...
Ne käyvät huikkaamasta ovelta että laitetaanko vesi kiehumaan teetä varten. Viittaan kintaalla.
Pakko käydä kusella, niin paljon vettä mennyt sisään, vaikka kuinka pahaa on tehnyt.
Sitten heittää silmissä, päätä ja vatsanpohjaa vihlaisee ilkeästi.
Tupakkatauko, ajattelen.
Poltan rakennuksen edessä kaksikin käärylettä, tekee oikein hyvää. Annan savukiehkuroiden lipua semi-täyteen vatsalaukkuuni ja pistää sen kouristelemaan tyytyväisenä.
Palatessani kuulen hiljaista vittuilua, jota ei ole tarkoitettu korvilleni. Joku ryssätyömoraali tuokin: kahvikupin kanssa tupakalle ja sitten taas töihin. Onko ihme että on noin huonossa kunnossa...
Olen vetää herneet nenääni, mutta kasaankin tunteet sisääni. Haistakoot laiskat kateelliset läskit vaan paskat, silloin kun minä olen töissä teen saatana töitä, jos haluan lorvia niin sitten jään kotiin ja annan motivoituneemman työvoiman hoitaa asiat paremmalla teholla kuntoon. Liian kauan samalla paikalla istuneille se toisten mielestä pieni vakiotyöntekijän palkka on itsestäänselvyys ja siitä kelpaa valittaa. Olisivat vaan tyytyväisiä saamastaan korvauksesta, kaikille ei ole työtä.
Minä saan 39 tunnin työviikkoja paukuttamalla 1100 euroa vähemmän kuussa kuin tilastokeskuksen väittämä keskipalkkainen suomalainen. Mistähän nekin luvut on revitty? Matti Vanhasen palkkanauhasta?
Ja inflaatio vain piiskaa hintoja kohoamaan entisestään.
Enää tunti istumista, työtä. Ehkä päänsärky vielä loppuu?

2 kommenttia:

Sini kirjoitti...

Enpä koskaan ole miehellä vauvakuumetta koskaan luullut olevankaan. Ja kappas kun sinäpäs viisastutit miua :)
Ihmeen hyvä työmotivaatio siulla. Kun mennään töihin niin sitten tehdään töitä jumakauta!
Mistäs tuollasta motivaatiota saa ostettua?
Miäkin haluan, olen kovin huono paneutumaan kyllä mihinkään. Pärjäisin työssä, joka vaihtelisi päivittäin. Mutta ensin on saatava koulut alta pois..
Teetkö ihan päätetyöskentelyä jossain firmassa työksesi?..Ihme kysymys taas miulta..

Unenruhtinas kirjoitti...

JEp, niiden on urputta jotka repivät tähtitieteellisiä summia työstään. Ja nyt tarkoitan noita keskipalkkaisia. Minä se elää kituuttelen KELAn maksamilla summilla ja olen työharjoittelussa. Elän noin 780 € per kuukausi. Siinä on keskipalkkaisen hyvä harmitella omaa rahattomuuttaan yms. Ja samalla linjalla olen minä, töissä tehdään töitä, nukkua voi kotonakin.